U.S. POLO ASSN. vs POLO
RALPH LAUREN
Polo Ralph Lauren ile U.S. Polo
Assn. arasındaki davalar 1984 yılından beri süregelmektedir.
Giyim eşyalarında kullanılan,
benzer logolar üzerine, Polo Ralph Lauren, U.S. Polo Assn.’a dava açar.
Dava sonucunda mahkeme; U.S.
Polo Assn.’ın metin olmadan kullanılan atlı logosunun ihlal oluşturacağını;
ancak, çift atlı logonun yazı ile birlikte bulunması halinde ise sorun
oluşturmayacağını belirtir.
2009 yılında ise U.S. Polo
Assn. logosunu yazı olmadan logosunu kullanarak parfüm piyasa sürer.
Ralph Lauren ise benzer bir
ürünü 2002 yılında piyasa sunmuştur. İlk Polo Ralph Lauren parfümlerini ise
1978 yılında satışa sunmuştur.
Bunun üzerine; Ralph Lauren,
kendi kullanımı sonucunda, logonun marka haline getirildiğini, markalaştığını
belirterek tekrar dava açar.
Mahkeme "çift atlı"
logonun kullanımının ihlal oluşturacağını belirterek, daha önce verilmiş olan
kararın ihlal edildiğini onaylar. Bu şekilde kullanımın ayırt edilmeyecek
derecede benzer olduğunu teyit eder. U.S. Polo Assn. web sitesinde bulunan,
benzer parfüm ürünleri kaldırmak zorunda kalır.
U.S. Polo Assn.’ın logosu; Polo
Ralph Lauren kullanmış olduğu logodan, çok daha eski olmasına rağmen; marka
olarak kullanan ve asıl ayırt edicilik kazandıran Ralph Lauren olması sebebi
ile haklı çıkar.
Yaklaşık 30 yıldır süren karşılıklı
davalar uzun yıllar devam edeceğe benziyor.
Marka kullanmak ile doğar,
tescil ile korunur. Markayı kullanım sonucunda ayırt edicilik kazandırmak ve
firma ile özdeşleşir hale getirmek çok önemlidir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder