28 Ağustos 2014 Perşembe

U.S. POLO ASSN. vs POLO RALPH LAUREN

Polo Ralph Lauren ile U.S. Polo Assn. arasındaki davalar 1984 yılından beri süregelmektedir.

Giyim eşyalarında kullanılan, benzer logolar üzerine, Polo Ralph Lauren, U.S. Polo Assn.’a dava açar.

Dava sonucunda mahkeme; U.S. Polo Assn.’ın metin olmadan kullanılan atlı logosunun ihlal oluşturacağını; ancak, çift atlı logonun yazı ile birlikte bulunması halinde ise sorun oluşturmayacağını belirtir. 


2009 yılında ise U.S. Polo Assn. logosunu yazı olmadan logosunu kullanarak parfüm piyasa sürer.  

Ralph Lauren ise benzer bir ürünü 2002 yılında piyasa sunmuştur. İlk Polo Ralph Lauren parfümlerini ise 1978 yılında satışa sunmuştur.

Bunun üzerine; Ralph Lauren, kendi kullanımı sonucunda, logonun marka haline getirildiğini, markalaştığını belirterek tekrar dava açar.


Mahkeme "çift atlı" logonun kullanımının ihlal oluşturacağını belirterek, daha önce verilmiş olan kararın ihlal edildiğini onaylar. Bu şekilde kullanımın ayırt edilmeyecek derecede benzer olduğunu teyit eder. U.S. Polo Assn. web sitesinde bulunan, benzer parfüm ürünleri kaldırmak zorunda kalır.

U.S. Polo Assn.’ın logosu; Polo Ralph Lauren kullanmış olduğu logodan, çok daha eski olmasına rağmen; marka olarak kullanan ve asıl ayırt edicilik kazandıran Ralph Lauren olması sebebi ile haklı çıkar.

Yaklaşık 30 yıldır süren karşılıklı davalar uzun yıllar devam edeceğe benziyor.

Marka kullanmak ile doğar, tescil ile korunur. Markayı kullanım sonucunda ayırt edicilik kazandırmak ve firma ile özdeşleşir hale getirmek çok önemlidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder