18 Ekim 2014 Cumartesi

Ugg Australia vs Intermedium Shoes B.V.

UGG Australia ABD'li Deckers Outdoor Corporation’ın sahip olduğu bir ayakkabı, giyim ve aksesuar firmasıdır/markasıdır.

UGG ürünlerinden en bilinen olanı tasarım tescili de bulunan klasik tarz koyun derisi botlardır ancak ürün yelpazesi ayakkabılar, sandaletler, spor ayakkabıları, terlikler, eldiven, şapka, ceket ve diğer ürünleri de kapsayacak şekilde genişlemiştir.

UGG ayakkabılarının uluslar arası dağıtımı Nordstrom gibi bağımsız perakende satış mağazaları, şirketin New York, San Francisco, Montreal, Londra, Tokyo, Moskova gibi, birçok ülkede bulunan UGG perakende satış mağazaları ve online olarak markanın resmî sitesinden yapmaktadır.  

Intermedium ise Avrupa’nın yanı sıra, Çin, Vietnam, Hindistan, Pakistan, Kore, Tayland ve bir çok Asya ülkesinde bulunan uluslararası markalar ve perakendeciler için yılda 20 milyon çiften fazla ayakkabı üreten Hollandalı ayakkabı firmasıdır. Kadın, erkek, çocuk ayakkabılarının yanı sıra terlik, çizme, bot üretimi de gerçekleştirmektedir.

UGG Australia aşağıda bir örneğini görmüş olduğunuz benzer ürünler sebebi ile Intermedium Shoes’a karşı dava açar.


Genel izlenimde belirgin farklılık ilkesi: Yandaki görselleri incelediğimizde, genel izlenimde belirgin farklılıklar olmadığını rahatlıkla söyleyebiliriz.

Farklılıklardan çok ortak özelliklere ağırlık verilmesi ilkesi: Ortak özellikleri farklılıklardan çok daha fazladır.

Bilgilenmiş kullanıcı gözü ilkesi: Bilgi sahibi olan; bilgilenmiş bir tüketici gözünün, bu iki tasarım için, ürünü/üreticiyi karıştırma ihtimali vardır.

Seçenek özgürlüğü ilkesi: Intermedium’un farklı bir tasarım oluşturma seçeneği ve özgürlüğü bulunmaktadır. Mevcut benzerlik herhangi bir teknik zorunluluktan kaynaklanmamaktadır.

Intermedium ilgili tasarımın geçersiz olduğunu savunsa da başarısız olur.

Lahey Bölge Mahkemesi dava sonucunda UGG’yi haklı bulur.

Mahkeme ürünlerin üretimini, satışını, her türlü pazarlama faaliyetini durdurma kararı alır.

Para cezası olarak da; maksimum 250.000 EURO olmak üzere, her bir tasarım ihlali için 5.000 EURO ödenmesine karar verir. Ayrıca ihlale sevep olan tasarımlar ile ilgili olarak, satış, üretici, üretim vb. bilgilerin olduğu detaylı bir raporun UGG’ye verilmesini ister.

Intermedium firmasının bu karara itiraz edip etmeyeceğini henüz belli değil. Fakat ortada tescilli bir tasarım varken ve yukarıda saydığımız tasarım ayırt edicilik kriterlerini de göz önüne aldığımızda, Intermedium’un itirazının bir sonuç vereceğini söylemek zor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder