Skechers vs Asics
Asics; (“anima sana
in corpore sano” yani "sağlıklı bir bedende sağlıklı
bir zihin"), spor malzemeleri satışı yapan Japon menşeli firmadır.
Futbol, koşu ayakkabısı, tenis, badminton, squash, dövüş sanatları, kriket,
golf, güreş, atletizm, voleybol ve diğer birçok spor için tasarlanmış spor
malzemelerinin yanı sıra çanta ve diğer aksesuar malzemelerinin de üretimini ve
satışını yapmaktadır.
Skechers; erkek, kadın ve çocuk
ayakkabıları tasarlayan, üreten ve satışını yapan ABD’li ayakkabı firmasıdır.
Yurtiçi, uluslararası, perakende ve e-ticaret satışları ile birçok satış
kanalını kullanarak 3000’den fazla ürünün satışı gerçekleştirir. Amerika’da ayakkabı
denince akla gelen ilk markalardan biri olan Skechers, 1992 yılında
Amerika’da Manhattan Beach’te kurulmuştur. Skechers bugün 140’dan fazla
ülkede satış gerçekleştirmektedir.
2007 yılında, Skechers, Asics tarafından
kendisine açılmış olan davayı kazandığını duyurur.
Kaliforniya Merkez Bölge Mahkemesi, Skechers’in
şerit tasarımlarının Asics’in kullanmış olduğu ürünlerdeki şeritler ile
benzerlik içermediğine karar verir. Asics firmasının tedbir talebini ret
eder.
Bölge Mahkemesinin görüşüne göre, tasarımlar farklıdır ve karıştırılma ihtimali düşüktür. Aralarında yeteri kadar benzerlik bulunmamakla birlikte önemli farklılıklar mevcuttur.
Aşağıdaki sorular ışığında sizin
kararınız ne olurdu?
·
Genel
izlenimde belirgin farklılıklar var mı?
·
Farklılıklar
mı daha çok yoksa ortak özellikler mi?
·
Bilgilenmiş
kullanıcı gözünün bu iki tasarım için, ürünü veya üreticiyi karıştırma ihtimali
var mı?
·
Skechers
tasarımını oluştururken seçenek özgürlüğünü kullanmış mı?
Genel izlenimdeki belirgin
farklılık değerlendirmesi bilgilenmiş kullanıcı gözüyle yapılacaktır.
Bilgilenmiş kullanıcı ne normal bir kullanıcıdır, ne de uzman bir kişidir.
Bilgilenmiş kullanıcı, söz konusu tasarımı kapsayan ürün hakkında bilgi sahibi
olan ve daha önce o ürünü kullanmış, başka bir deyişle ürün hakkında deneyimi
olan kişidir. (Av. Dr. Cahit Suluk)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder