11 Ocak 2015 Pazar

Apple vs Apfelkind


Apple; Apple Inc. ya da eski adıyla Apple Computer, Inc., merkezi Cupertino, Kaliforniya’da bulunan, tüketici elektroniği, bilgisayar yazılımı ve kişisel bilgisayar tasarlayan, geliştiren ve satan Amerikan çok uluslu şirket. En bilinen donanım ürünleri Mac serisi bilgisayarlar, iPod müzik çalar, iphone akıllı telefon ve ipad tablet bilgisayarlardır.

Apfelkind; çocukların oyuncaklar ile oynarken, annelerinin de bir yandan lattelerini yudumlayaibldikleri Almanya’da Bonn'da küçük bir kafe var. (Apfel=Elma kind=Çocuk) Apfelkind sahibi Christin Römer (altta)








Christin Römer 2011 yılında Apfelkind markası için marka başvurusunu yapar.

Ardından Kaliforniya’dan Apple tarafından bir mektup alır. İhtar mektubunda Apple; dünyaca ünlü logosunun Apfelkind logosu ile müşteriler nezdinde karışıklığa sebep olacağını belirtir ve marka başvurusunun geri çekilmesini talep eder.

Christin Römer ilk başta böyle bir mektubu aldığına inanamaz ve avukatını arar.

Starbucks gibi bir marka oluşturmak istediğini ve bu amaç ile yola çıktığını belirten bir açıklama yapar. Amacı markasını oluşturmak ve sonrasında franchise vererek işlerini büyütmektir. Römer Apfelkind logosunu yastık, bardak, çanta, kupa vb ürünler üzerinde kullanmaktadır.

Christin Römer Apple’ın marka başvurusunu geri çekme teklifini ret eder. Böylelikle 2 yıl sürecek olan yasal bir süreç başlar.

İlk etapta Apple anlaşmak için elektronik ürünler haricinde yer alan diğer ürünleri için Apfelkind logosunun kullanabileceğini belirtir.

Christin Römer ise bu logoyu halihazırda zaten kupalar, anahtarlıklar ve çanta vb aksesuarlar üzerinde kullanmayı planlamıştır ve kullanmaktadır da.


Böyle bir sürece girdiği için Christin Römer durumdan memnun olmadığını, kafeye gelen insanların kendisine Apple ile nasıl gidiyor soruları ile karşılaştıklarını söylerken, Apple konu ile ilgili açıklama yapmaz.

Christin Römer, Apple’ın sadece elektronik ürün sınırlamaları ile ilgili olan teklifini de ret eder. Çünkü kendisinin ve avukatının görüşü Apfelkind logosu ile Apple logosu arasındaki çok düşük benzerlik bulunduğu yönündedir.

Christin Römer’ın geri çekme teklifini kabul etmemesi ve yasal olarak da istediği sonucu alamayacağını anlayan Apple; 2013 Ekim ayında ilgili itirazını geri çeker.

Böylelikle 2 yıllık bir süreç sonlanmış olur.

Tanınmış marka kavramı; yalnızca hedef kitlesi tarafından değil; aynı zamanda, toplumun tüm kesimleri tarafından kabul edilebilir düzeyde tanınmışlığa erişmiş, herhangi bir hatırlatmaya gerek kalmaksızın zihinlerde refleksif olarak belirli bir ürün veya işletme ile çağrışım yapan markaları ifade eder. Tanınmış markalar tüm marka sınıflarında korunur.

Markanızın farklı bir hizmet veya ürün üzerinde, birebir veya ayırt edilemeyecek kadar benzerinin kullanılmasını engellemek için tanınmış marka olmalısınız ve bunun yanısıra ilgili markanın, sizin markanız ile karıştırılma veya ilişkilindirilme durumunu da göstermeniz gerekmektedir. Bunları ispatladığınız taktirde farklı bir hizmet veya ürün üzerinde olsa bile benzer veya birebir markaları engelleyebilirsiniz.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder