Apple vs Apfelkind
Apple; Apple Inc. ya da eski adıyla Apple Computer, Inc., merkezi Cupertino, Kaliforniya’da
bulunan, tüketici elektroniği, bilgisayar yazılımı ve kişisel bilgisayar
tasarlayan, geliştiren ve satan Amerikan çok uluslu şirket. En bilinen
donanım ürünleri Mac serisi bilgisayarlar, iPod müzik
çalar, iphone akıllı telefon ve ipad tablet bilgisayarlardır.
Apfelkind; çocukların oyuncaklar ile oynarken, annelerinin de bir yandan lattelerini yudumlayaibldikleri Almanya’da Bonn'da küçük bir kafe var. (Apfel=Elma kind=Çocuk) Apfelkind sahibi Christin Römer (altta)
Christin Römer 2011 yılında Apfelkind markası için marka başvurusunu yapar.
Christin Römer ilk başta böyle bir
mektubu aldığına inanamaz ve avukatını arar.
Starbucks gibi bir marka oluşturmak
istediğini ve bu amaç ile yola çıktığını belirten bir açıklama yapar. Amacı
markasını oluşturmak ve sonrasında franchise vererek işlerini büyütmektir.
Römer Apfelkind logosunu yastık, bardak, çanta, kupa vb ürünler
üzerinde kullanmaktadır.
Christin Römer Apple’ın marka
başvurusunu geri çekme teklifini ret eder. Böylelikle 2 yıl sürecek olan yasal
bir süreç başlar.
İlk etapta Apple anlaşmak için
elektronik ürünler haricinde yer alan diğer ürünleri için Apfelkind
logosunun kullanabileceğini belirtir.
Christin Römer ise bu logoyu halihazırda
zaten kupalar, anahtarlıklar ve çanta vb aksesuarlar üzerinde kullanmayı
planlamıştır ve kullanmaktadır da.
Böyle bir sürece girdiği için Christin
Römer durumdan memnun olmadığını, kafeye gelen insanların kendisine Apple ile
nasıl gidiyor soruları ile karşılaştıklarını söylerken, Apple konu ile ilgili
açıklama yapmaz.
Christin Römer, Apple’ın
sadece elektronik ürün sınırlamaları ile ilgili olan teklifini de ret eder.
Çünkü kendisinin ve avukatının görüşü Apfelkind logosu ile Apple logosu
arasındaki çok düşük benzerlik bulunduğu yönündedir.
Christin Römer’ın geri çekme teklifini
kabul etmemesi ve yasal olarak da istediği sonucu alamayacağını anlayan Apple;
2013 Ekim ayında ilgili itirazını geri çeker.
Böylelikle 2 yıllık bir süreç sonlanmış
olur.
Tanınmış marka kavramı; yalnızca hedef kitlesi tarafından değil;
aynı zamanda, toplumun tüm kesimleri tarafından kabul edilebilir düzeyde
tanınmışlığa erişmiş, herhangi bir hatırlatmaya gerek kalmaksızın zihinlerde
refleksif olarak belirli bir ürün veya işletme ile çağrışım yapan markaları
ifade eder. Tanınmış markalar tüm marka sınıflarında korunur.
Markanızın farklı bir hizmet veya ürün
üzerinde, birebir veya ayırt edilemeyecek kadar benzerinin kullanılmasını
engellemek için tanınmış marka olmalısınız ve bunun yanısıra ilgili markanın,
sizin markanız ile karıştırılma veya ilişkilindirilme durumunu da göstermeniz
gerekmektedir. Bunları ispatladığınız taktirde farklı bir hizmet veya ürün
üzerinde olsa bile benzer veya birebir markaları engelleyebilirsiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder