Aeropostale
vs H&M
Aéropostale, Inc., Amerika menşeli
giyim ve aksesuar firması. İlk mağazasını 1987 yılında açan Aéropostale'nin,
ABD başta olmak üzere 1000' yakın mağazası bulunmaktadır.
H&M, Hennes & Mauritz AB, İsveçli uluslararası
perakende giyim firması. Hazır giyim sektöründe faaliyet gösteren şirket erkek,
kadın, gençler ve çocuklar için giyim eşyası üretmektedir.
2014 Mart
ayında Aéropostale, kullandığı ve tescilini almış olduğu “Live Love
Dream” ibareli markası için H&M’e ihtar gönderir.
Aeropostale
tescilli olan
markasının benzer ürünlerde kullanıldığını ve bunun müşteri nezdinde
karışıklığa sebep olacağını iddia eder.
Göndermiş
olduğu ihtara cevap alamayınca Aeropostale H&M’e 2014 nisan
ayının sonunda dava açar.
Henüz çok
taze olan bu dava sürecinde Aeropostale iddiası ispatlayacaktır. Yani
kendi kullanımlarının marka olarak bilinir olduğunu ve H&M’nin
kullanımının tüketiciler arasında karışıklığa sebep olacağını kanıtlamak
zorundadır.
H&M’in kullandığı ibareler; live,
love, dream, tek başlarına kullanılabilecek ibarelerken veya farklı
şekilde/şekillerde, farklı unsurlar ile birlikte kullanılabilecekken, 3
ibarenin de birlikte ve benzer ürünlerde, benzer şekilde kullanılması problem
oluşturmuştur. Her bir ibare kendi başına anlamlı ve kullanılabilir olmasına
rağmen, üç ibarenin aynı veya çok benzer şekilde bir araya getirelerek, aynı
marka sınıflarında kullanılması sonucunda, H&M önce ihtar sonrasında ise
dava ile karşı karşıya kalmıştır.
KHK Madde 8’de yer alan ifadeyi kısaca yorumlamak gerekirse: Karıştırılma
ihtimalinde önemli olan husus halkın iki işaret arasında herhangi bir
sebeple bağlantı kurmasıdır. Burada işitsel ve görsel bir benzerlik ve hatta
genel görünüş açısından “umumi intiba” olmasa bile, halk tarafından iki
marka arasında bağlantı kurulması ve hatta çağrıştırması dahi karıştırma ihtimali
için yeterli bir ölçü olarak kabul edilmelidir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder