18 Eylül 2014 Perşembe

Interflora vs Marks&Spencer

Marks&Spencer satın almış olduğu Google AdWords hizmetinde anahtar kelime olarak INTERFLORA kelimesini ve ona yakın varyasyonları içeren kelimeler kullanır.


INTERFLORA, 1920′lere varan geçmişiyle, İngiltere başta olmak üzere dünyanın bir çok ülkesinde faaliyet gösteren bir çiçek firması. 150'den fazla ülkede, 58.000’in üzerinde bağlı bulunan çiçek mağazaları ile bir çiçek dağıtım ağıdır. Türkiye’de de faaliyet göstermektedir.

Internet kullanıcıları INTERFLORA ve benzeri aramaları yaptıklarında; Marks&Spencer'ın çiçek teslimatı hizmeti ile ilişkili olarak gösterilen bağlantısı arama sonuçlarında çıkar.  

Marks&Spencer'ın Interflora vb. anahtar kelimeleri kullanması son derece başarılı olur. Bu sayede tam olarak 6.050.112 görüntülenir ve 434.338 kez tıklanır.


Bu kullanım üzerine 2008 yılında; Interflora ilgili Ticari Marka Kanunu (Madde 5-1a ve 5-2) altında ihlal iddiasıyla Marks&Spencer'a karşı dava açar.

Dava 5 yıl sürer ve mayıs 2013’te sonlanır.

Yüksek Mahkeme Marks&Spencer'ın, kendi web sitesine müşteri çekmek için, Google'ın arama motoru reklamlarında ilgili olmadığı anahtar kelmeleri (ticari markaları) kullanamayacağına ve haksız olduğuna karar verir.

Davanın oluşturduğu maliyetler ve oluşan ilgili tazminat bedelleri için mahkeme, önümüzdeki yıl içinde karar verecektir.

Alışılagelmiş olan marka ihlal davalarından farklı olarak litaratürde kendine yer bulan bu ihlal davası için bakalım mahkeme ne kadar tazminat bedeli belirleyecek.  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder