Interflora vs Marks&Spencer
INTERFLORA, 1920′lere varan
geçmişiyle, İngiltere başta olmak üzere dünyanın bir çok ülkesinde faaliyet
gösteren bir çiçek firması. 150'den fazla ülkede, 58.000’in üzerinde bağlı
bulunan çiçek mağazaları ile bir çiçek dağıtım ağıdır. Türkiye’de de faaliyet
göstermektedir.
Internet kullanıcıları INTERFLORA
ve benzeri aramaları yaptıklarında; Marks&Spencer'ın çiçek teslimatı
hizmeti ile ilişkili olarak gösterilen bağlantısı arama sonuçlarında çıkar.
Marks&Spencer'ın Interflora vb. anahtar kelimeleri
kullanması son derece başarılı olur. Bu sayede tam olarak 6.050.112
görüntülenir ve 434.338 kez tıklanır.
Bu kullanım üzerine 2008 yılında; Interflora
ilgili Ticari Marka Kanunu (Madde 5-1a ve 5-2) altında ihlal iddiasıyla Marks&Spencer'a
karşı dava açar.
Dava 5 yıl sürer ve mayıs 2013’te
sonlanır.
Yüksek Mahkeme Marks&Spencer'ın,
kendi web sitesine müşteri çekmek için, Google'ın arama motoru reklamlarında
ilgili olmadığı anahtar kelmeleri (ticari markaları) kullanamayacağına
ve haksız olduğuna karar verir.
Davanın oluşturduğu maliyetler ve oluşan
ilgili tazminat bedelleri için mahkeme, önümüzdeki yıl içinde karar verecektir.
Alışılagelmiş olan marka ihlal
davalarından farklı olarak litaratürde kendine yer bulan bu ihlal davası için
bakalım mahkeme ne kadar tazminat bedeli belirleyecek.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder