28 Ağustos 2014 Perşembe

Feral Childe vs Forever 21

Change isimli websitesinde Eliza Starbuck’ın tarafından başlatılan bir imza kampanyası ve kampanyaya binlerce katılım...

Konu, New York kökenli marka olan Feral Childe’in desenlerinin, Forever 21 tarafından izinsiz kullanılması.

İlk izlenimde iki farklı ürün tasarımı dikkati çekmektedir.


Fakat biraz daha yakından baktığımızda kullanılan iki desen tasarımını daha rahat görebiliriz.


Yukarıdaki iki deseni tasarımını ayırt edicilik kriterleri açısından incelersek;

Genel izlenimde belirgin farklılık ilkesi: Yukarıdaki görselleri incelediğimizde, genel izlenimde belirgin farklılıklar olduğunu söyleyemeyiz. (Ayırt edicilik değerlendirilmesi yapılırken renk, ebat ve malzemede yapılan değişiklikler dikkate alınmaz.)

Farklılıklardan çok ortak özelliklere ağırlık verilmesi: İki tasarım arasında değerlendirme yapılırken, farklılıklarından çok ortak özelliklerine bakılması gerekmektedir. Ortak özelliklerinin farklılıklardan çok daha fazla olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz.

Bilgilenmiş kullanıcı gözü: Bilgi sahibi olan; bilgilenmiş bir tüketici gözünün, bu iki tasarım için, ürünü/üreticiyi karıştırma olasılığı vardır.

Seçenek özgürlüğü ilkesi: Forever 21’in farklı bir tasarım oluşturma seçeneği ve imkanı vardı diyebiliriz. (Türkiye’de Yargıtay’a göre, tasarımların hiçbir teknik zorunluluk bulunmadan birbirlerine benzemesi haksız rekabet teşkil etmektedir.)

Alenileşme ilkesi: Feral Childe; satış, piyasaya sunma vb. eylemler ile bu desen tasarımını, Forever 21’den daha önce alenileştirdiğini (bilinir hale getirdiğini) söyleyebiliriz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder